Historia
Przedszkole Nr 2 w Sławnie
jest jednym z pierwszych
przedszkoli założonych w
naszym mieście, powołanym do
działania w roku 1947 i
zarejestrowanym w aktach
Inspektoratu Oświaty w
Koszalinie. Początkowo
siedziba przedszkola mieściła
się przy ulicy B. Chrobrego
36, a obecnie w centrum miasta
przy ulicy Jedności Narodowej
22 w starej, zabytkowej
kamienicy.
W czerwcu 1998 odbyła się
uroczystość nadania imienia
Jana Brzechwy. Jesteśmy
pierwszym przedszkolem w mieście,
które wraz z nadaniem imienia
uzyskało swój znak firmowy -
logo przedszkola związanego z
imieniem placówki. Przyjęty
znak został wprowadzony w życie
w rok po nadaniu imienia i jest
on symbolem rozpoznawczym
naszej placówki.
Od 2001 roku nasze
przedszkole przyznaje specjalne
odznaczenia PROFESORA
BRZECHWOLANDII dla osób,
które angażują się czynnie
i pomagają w rozwoju placówki.
Są to:
- dr Alina
Piotrowska-Malicka,
- asp. sztab. Łukasz Ochędalski,
- Krystyna Badełek.
W 2008 roku obchodziliśmy
uroczystość 60-lecia
przedszkola. Przez te lata
przedszkole ukończyło około
1800 małych absolwentów,
pracowało blisko 90
nauczycieli i 102 pracowników
obsługi. Pierwszym
kierownikiem przedszkola była:
w latach
- 1947-1964 Franciszka
Mazurek
- 1964-1968 Helena Miłaszewicz
- 1968-1984 Kazimiera
Wojtczak - jako pierwszy
dyrektor placówki od 1972
- 1985-2002 Barbara Grzebień
- 2002-2003 Grażyna Szczęsna
- 2003-2004 Grażyna
Kaliszan
- od 2004 Beata Szultka -
obecny dyrektor przedszkola.
Misja
Dzieci są
podróżnikami odkrywającymi
nieznane kontynenty.
Każdy dzień jest nową
przygodą.
- przestrzegamy założeń Deklaracji Praw Dziecka ,
- zapewniamy wszechstronny , bezpieczny i radosny rozwój swoich wychowanków ,
- traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo ,
- sprawiamy , że dziecko czuje się kochane , akceptowane i szczęśliwe ,
- przygotowujemy je do przeżywania sukcesów , ale także do radzenia sobie z
porażkami ,
- oferujemy dzieciom bogate środowisko nauczające , które pozwala im na odkrywanie
go bez obawy przed niepowodzeniami ,
- udzielamy dziecku pomocy w stopniowym zdobywaniu sił i zapału koniecznych do
wypełniania jego ludzkiego przeznaczenia ,
- pomagamy dzieciom w trudnościach , podtrzymując w nich chęć i potrzebę działania
,
- uczymy jak żyć , co robić , jak postępować ,
- współżyć z innymi – patrzeć, odczuwać , myśleć , marzyć i wyobrażać sobie lepszy
świat ,
- dajemy dziecku możliwości samorealizacji , pracy z innymi ,kreatywnego myślenia
, działania , uczestniczenia w ciekawych zabawach i zajęciach .
Wizja
- przybliżamy dzieciom życie i twórczość patrona przedszkola Jana Brzechwy, oraz
staramy się aby postać ta była dla dzieci wzorem i inspiracją do kształtowania
osobistego systemu wartości,
- naszym założeniem jest aby nasi wychowankowie wyrośli na ludzi zdrowych,
wrażliwych, twórczych o szerokich zainteresowaniach i umiejętnościach,
- stwarzamy wszystkim dzieciom w naszym przedszkolu przyjazne warunki rozwoju
emocjonalnego, duchowego, umysłowego i fizycznego,
- stosujemy nowoczesne, aktywizujące metody i formy pracy, zapewniając dzieciom możliwość doświadczenia, obserwowania oraz tworzenia co
prowadzi do osiągnięcia sukcesów rozwojowych,
- dbamy, aby rodzice byli współautorami sukcesów swoich dzieci,
- wszechstronnie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Sylwetka absolwenta
Absolwent
Przedszkola:
- aktywny , mniej zależny od dorosłych , sprawny i samodzielny,
- rozumiany przez najbliższe osoby , mogące liczyć na ich wsparcie i uznanie,
- podejmujący wysiłki, aby wykonać zadania: jest pewne w dążeniach poznawczych ,
utrwala pozytywne postawy,
- rozwijający się zgodnie ze swoimi możliwościami i zdolnościami , z nastawieniem
na rozbudzenie ciekawości poznawczej,
- przygotowany do nauki w szkole,
- potrafiący zaprezentować swoją indywidualność – odnoszące sukcesy i odczuwający
radość z podejmowanej aktywności umysłowej i fizycznej,
- mający ukształtowaną postawę moralną , tożsamość narodową,
- rozróżniający dobro i zło,
- przyjmujący odpowiednią postawę wobec świata roślin i zwierząt,
- akceptujący inności kolegów - tolerancyjne,
- ma poczucie przynależności regionalnej i narodowej – odnosi się z szacunkiem do
symboli narodowych,
- wykazujący zainteresowanie książką – literaturą dla dzieci.
|