MAJ
OBSZAR FIZYCZNY
• wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
• doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
• doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
• kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
• kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
• kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń
• doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen odnoszących się do wartości drugiego człowieka niezależnie od jego statusu materialnego, wyglądu czy sprawności
• kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższymi dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby
• kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
• kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
• poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
• wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
• poszerzanie znajomości liter: litery „f”, „F”
• kształtowanie umiejętności tworzenia oraz czytania wyrazów zbudowanych z poznanych liter
• doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy
• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
• wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
• kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
• kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów
• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
• kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych
• kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
• kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj
• poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich
• doskonalenie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin
• poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę
• doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: „+”, „–”, „=”
• poszerzanie wiedzy na temat zawodów
|