KWIECIEŃ
OBSZAR FIZYCZNY
• doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
• doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
• doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych
• rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
• wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole
• kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i posługiwania się sztućcami
• wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas zajęć kulinarnych
• wdrażanie do dbania o higienę oraz kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania; kształtowanie świadomości, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do stosowania własnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
• kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie,
• prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
• dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
• doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
• kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
• kształtowanie empatycznej postawy wobec osób potrzebujących pomocy
OBSZAR SPOŁECZNY
• doskonalenie umiejętności pełnienia określonej roli w grupie, przestrzegania zasad i norm w grup
• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
• kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników
• dokonywanie oceny postępowania swojego i innych
• kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb osób w najbliższym otoczeniu i wspieranie ich
• kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia swojej roli i wiążących się z nią zadań, jako członka rodziny (córka/syn, wnuczka/wnuczek, siostra/brat), grupy przedszkolnej
• kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie: tradycji, historii, sztuki
• wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
• kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
• wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
• kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
• wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
• budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt
• wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
• kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych
• kształtowanie umiejętności planowania zajęć w kalendarzu
•poszerzanie znajomości liter: litery „j”, „J” „g”, „G”
• kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
• tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu
• doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania i przekładania rytmów na inne reprezentacje
• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według rożnych kryteriów
• doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
• doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
• doskonalenie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
• prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności (przelewanie wody do różnych naczyń)
• bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia płynów, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości oraz ustalenie wspólnej miary objętości cieczy
• poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
• kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami
• kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
• poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek, czytelnictwem
|