PAŹDZIERNIK
OBSZAR FIZYCZNY
• rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
• rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
• kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
• kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
• kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
• doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
• kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
• uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
• dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej
• kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej
• kształtowanie postawy proekologicznej
• uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego
• rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• formowanie poczucia przynależności do rodziny
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków
• wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
• doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
OBSZAR POZNAWCZY
• dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
• rozwijanie wrażliwości zmysłowej
wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich
• rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
• wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
• wykonywanie własnych eksperymentów językowych
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”, „e”, „E”, „l” „L”, „i” „I”
• rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
• kształtowanie pojęcia liczby, poznanie cyfry 2, 3
• rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
• kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
• rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
• doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
• rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
• wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
• OBSZAR FIZYCZNY
• rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
• rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
• kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
• kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
• kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
• doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
• kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
• uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
• dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej
• kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej
• kształtowanie postawy proekologicznej
• uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego
• rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• formowanie poczucia przynależności do rodziny
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków
• wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
• doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
OBSZAR POZNAWCZY
• dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
• rozwijanie wrażliwości zmysłowej
wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich
• rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
• wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
• wykonywanie własnych eksperymentów językowych
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”, „e”, „E”, „l” „L”, „i” „I”
• rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
• kształtowanie pojęcia liczby, poznanie cyfry 2, 3
• rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
• kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
• rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
• doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
• rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
• wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
• OBSZAR FIZYCZNY
• rozwijanie motoryki dużej poprzez zabawy ruchowe, rytmiczno-muzyczne, ćwiczenia poranne i gimnastyczne
• rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych oraz ćwiczeń graficznych
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę zmysłów
• kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
• kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
• kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
• doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji
• kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
• uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
• dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako źródła satysfakcji estetycznej
• kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej
• kształtowanie postawy proekologicznej
• uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego
• rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i w kontaktach z dorosłymi
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy
• stosowanie zwrotów grzecznościowych
• formowanie poczucia przynależności do rodziny
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków
• wzmacnianie więzi z grupą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
• doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
OBSZAR POZNAWCZY
• dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
• rozwijanie wrażliwości zmysłowej
wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich
• rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
• wzbogacenie słownictwa służącego opisywaniu wrażeń zmysłowych
• wykonywanie własnych eksperymentów językowych
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „m” „M”, „e”, „E”, „l” „L”, „i” „I”
• rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
• kształtowanie pojęcia liczby, poznanie cyfry 2, 3
• rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych
• kształtowanie rozumienia funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym
• rozwijanie umiejętności przekładania jednych prawidłowości rytmicznych na inne
• doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
• rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
• wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
|