KWIECIEŃ
OBSZAR FIZYCZNY
• wdrażanie do wykonywania prac zwiększających sprawność manualną
• kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• aktywność ruchowa, uczestnictwo w zabawach na świeżym powietrzu oraz uprawianie sportu
• kształtowanie nawyków utrzymywania prawidłowej postawy ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji przyjemnych i nieprzyjemnych oraz poczucia,
że przeżywają je wszyscy ludzie
• budowanie umiejętności wczuwania się w emocje osób z otoczenia
• doskonalenie umiejętności panowania nad emocjami
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w różnych formach
OBSZAR SPOŁECZNY
• udział w zajęciach kulinarnych z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa
• wdrażanie do zdrowej rywalizacji podczas zabaw
• czekanie na swoją kolej, np. podczas wypowiedzi
• kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, narodu poprzez obchodzone tradycje i zwyczaje
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości dziecka
• wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką świąteczną
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
• wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
• rozwijanie zainteresowania literą „j”, „J”, udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter
• doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
• rozwijanie zainteresowań tradycjami wielkanocnymi
• kształtowanie kompetencji w zakresie myślenia krytycznego
|